vrijdag 26 april 2013

DING 13 - SOCIALE NETWERKEN

Jaren geleden ben ik met Hyves begonnen. Het leek me leuk en mensen om mij heen zaten er ook op. De praktijk is echter weerbarstig en na verloop van tijd ebde mijn enthousiasme weg en nu geloof ik dat mijn account nog ergens bestaat  maar ik doe er niets mee. Ik meen dat Hyves nu ook alleen nog door kinderen onder de 6 wordt gebruikt. Nee dan Facebook, dat vind ik leuk! Ook hier ben ik meer een volger dan dat ik publiceer, maar ik vind het erg leuk om te zien waar de mensen en bedrijven om mij heen mee bezig zijn. En dan op een meer uitgebreide manier dan op Twitter. Ik vind het ook goed dat Bibliotheek Waterland eindelijk op Facebook zit. Leuke informatie over onze activiteiten en ook achteraf een berichtje hoe het is geweest. Natuurlijk gaat er wel eens iets mis en voor taalfouten ben ik ook enigszins allergisch, maar ja, als je snel werkt kan dat gebeuren.
Over LinkedIn kan ik kort zijn. Beslist nuttig voor veel mensen, vooral om te netwerken en voor zakelijke contacten, maar ik wijs alle verzoeken categorisch af. Ik word soms al wat zenuwachtig van alles wat ik moet bijhouden en daar kan ik LinkedIn niet meer bij gebruiken. Tenzij ik mijn baan kwijt raak. Ik heb namelijk de indruk dat je nu alleen nog een nieuwe baan vindt door te netwerken en via social media, dus wie weet...




2 opmerkingen:

  1. Je facebook pagina ziet er leuk uit. Ondanks dat je niet elke dag iets publiceert krijg je toch een idee van hoe het leven van een collega er buiten de bieb uitziet.
    Museumpje, dagje Amsterdam, op de fiets naar Duitsland?????

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben het helemaal met je eens. Op facebook ben ik ook meer een "gluurder" dan dat ik er zelf actief mee bezig ben. De facebookpagina van de bieb voegt zeker iets toe aan onze pr. Maar het blijft de vraag welk deel van onze doelgroep je ermee bereikt. De jongeren? De mensen die belangstellingen hebben voor een activiteit? Ik weet het niet. Direct mail werkt denk ik toch het beste en daarvoor moet je je publiek wel heel goed kennen. Er valt nog veel te leren

    BeantwoordenVerwijderen