maandag 18 maart 2013

DING 7 - YOUTUBE

Met 2 kinderen die de hele dag filmpjes kijken op YouTube en ze er ook zelf op zetten, was dit ding mij wel bekend. Echter, van Vimeo en Blip-tv had ik nog nooit gehoord. Leuk om eens kennis mee te maken, maar ik heb het idee dat YouTube makkelijker werkt (of ik ken het beter) en ook meer te bieden heeft. Bibliotheek Waterweg zet deze media goed in. Na enig zoeken op de website vond ik een vrij duidelijke instructie voor bijvoorbeeld het zoeken in de catalogus. Dat kunnen wij toch ook? Ook biedt dit volgens mij mogelijkheden om in te zetten tijdens groepsbezoeken of instructies op scholen. Wellicht als voorbereiding of aanvulling op het programma. Moeten we natuurlijk wel kinderen inzetten om mee te helpen deze filmpjes te maken!
Onderstaand filmpje zou je bijvoorbeeld ook kunnen gebruiken voor een deskundigheidsbevordering van de medewerkers.

Leren voorlezen, met Erik van Os

Geen opmerkingen:

Een reactie posten