zaterdag 9 maart 2013

DING 5 - PICASA (en Pinterest)

Picasa gebruiken wij thuis al voor alle foto's van feestjes, etentjes, vakanties en weekendjes weg, die we snel en eenvoudig willen delen met anderen. Vroeger zat je te prutsen met lijstjes van foto's die mensen wilden bij bestellen en later stuurde ik digitale foto's van 1 MB door de computer waardoor deze vastliep. Nee, met Picasa gaat dat veel beter en sneller. Nadeel is natuurlijk wel dat mijn moeder van 81, die geen computer heeft, nooit meer een foto van ons ziet. Misschien snel weer een
'dia-avondje' organiseren! Ook voor de bibliotheek zie ik toepassingsmogelijkheden. Bijvoorbeeld als we foto's van groepsbezoeken of activiteiten met ouders willen delen.

Pinterest heb ik op advies van een creatieve vriendin een tijdje geleden geprobeerd. Aangemeld en uren bezig geweest met zoeken en plaatjes pinnen. Leuk en inspirerend maar ook veel, heel veel. Na die eerste enthousiaste pogingen heb ik er niets meer mee gedaan. Ik zie wel mogelijkheden om bijbvoorbeeld voor klanten iets met actuele, bijzondere of nieuwe boektitels te doen. Of gewoon mooie foto's van onze bibliotheken.


Dit zijn Julia en Sam op de prachtige jeugdafdeling van de OBA


2 opmerkingen:

  1. Ha Ellen, de blog ziet er super uit! net echt! ik ga snel door met mn dingen want ben wat achter, ahum! Begin NU met ding 4/5, heb nog een aantal uurtjes voor de boeg...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He Ellen, je blog ziet er goed uit!!
    He ik heb een tip voor je dan hoef je geen dia's voor je moeder te laten zien.
    Zet je foto's op je iPad of tablet.
    Makkelijk voor je moeder, dat doen wij regelmatig.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen