vrijdag 7 juni 2013

DING 22 en DING 23 - INHOUDELIJKE REFLECTIE OP HET INTEGREREN VAN SOCIALE MEDIA

Zo sta je aan het begin van de 23 dingen en zo ben je bijna klaar. Veel werk, veel lezen en veel uitproberen, maar ook veel ontdekken en veel voldoening hebben als iets is gelukt. De laatste dingen heb ik trouwens samengevoegd omdat ik sterk het gevoel krijg dat ik mijzelf aan het herhalen ben. Ik ben blij dat ik heb kennis gemaakt met een aantal nieuwe tools en de mogelijkheden daarvan heb ontdekt. Want wat staat ons nieuwe jaaraanbod toch mooi op de site in ISSUU. Ik merk ook dat ik autonatisch de dingen die ik handig vind onthoud en andere geleerde dingen alweer min of meer heb verlaten. Het zij zo. Als bibliotheek moeten we ons bezinnen op alle mogelijkheden. We zullen nooit een voortrekkersrol in de social media gaan spelen ben ik bang, maar we moeten ook niet blijven wachten. Het bestaansrecht van de bibliotheek hangt er wellicht van af. Voor we ons als bibliotheek echter in hele nieuwe dingen gaan storten moeten we denk ik eerst de mogelijkheden van Facebook verder benutten en Twitter mogen we ook echt niet meer laten liggen. Maar een blog van de directeur lijkt me ook een hele leuke toevoeging op de website! Kortom, 23Dingen was voor mij soms een openbaring, soms een worsteling en soms herkenning. Maar in ieder geval zeker nuttig!




4 opmerkingen:

  1. We hebben de eindstreep gehaald! En het bestaansrecht van bibliotheken is actueler dan ooit en er is ook geen tijd te verliezen!
    Dus gaan we aan de slag met wat we geleerd hebben, er zijn zeker dingen die we beter kunnen doen en zijn er kansen voor nieuwe initiatieven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn Ellen, alle 23 dingen volbracht. Was wel leuk om te doen hé! Maar het voelt goed om de zomer in te gaan met ding 24! (24=vakantie)
    Gefelicitaart!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gehaald. Als vervangcoach is mijn eindoordeel positief. Ik ben het helemaal eens met de woorden: 'Stop owning, start sharing'. We kunnen deze ontwikkelingen niet als individuele bibliotheken volgen. Ik zou er nog aan toe willen voegen dat we de uitvoering ook niet alleen aankunnen. Waarom niet digitaal fusies aangaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi Ellen, alle dingen volbracht. Lekker gevoel, veel geleerd en veel om over na te denken. Nu zakelijk nog de neuzen een kant op krijgen, keuzes maken en consequent toepassen. Ja dat is de opgaaf waar we nu met zijn allen voor staan. Maar nu eerst: de zomer in, zonder huiswerk:-)

    BeantwoordenVerwijderen